BEZ KATEGORII

Zalety i wady treningu na rowerku stacjonarnym

by on Marzec 8, 2016, Brak komentarzy

Ludzie na rowerkach stacjonarnych w trakcie treningu na siłowni

Jazda na rowerze to sport, który przynosi bardzo wiele korzyści dla zdrowia i ogólnej kondycji organizmu. Nie zawsze jednak możliwe jest trenowanie na zewnątrz. W takim przypadku najwygodniejszym rozwiązaniem pozostają rowerki stacjonarne.

Lepsze samopoczucie i szczupła sylwetka

Dzięki systematycznym treningom można poprawić ogólną kondycję, zredukować ilość tkanki tłuszczowej, zwiększyć objętość płuc, wzmocnić kości oraz stawy. Korzystne działanie takich ćwiczeń odczuje także układ krwionośny, ponieważ wysiłek wpłynie pozytywnie na krążenie. Jazda na rowerku stacjonarnym to również prosty sposób na polepszenie samopoczucie psychicznego. W czasie wysiłku organizm produkuje endorfiny, czyli tak zwane hormony szczęścia. Ich działanie nie tylko poprawia nastrój, ale także redukuje negatywne konsekwencje stresu oraz pomaga w zapobieganiu depresji.

Czy warto?

Oczywiście taki sposób trenowania nie każdemu przypadnie do gustu. Jazda na rowerze to nie tylko sposób na ćwiczenia fizyczne, ale także na spędzenie czasu na świeżym powietrzu, na przykład w towarzystwie znajomych. Stacjonarny rower nie daje takich możliwości, jednocześnie pozwala na wygodny i bezpieczny trening w czasie niesprzyjającej pogody.

Tags:

About the author

Dlaczego warto ćwiczyć z ławeczką do brzuszków?

Brak komentarzy

Bieżnia bez wiekowych ograniczeń

Brak komentarzy

Ćwiczenia ze stepperem

Brak komentarzy

Mata do ćwiczeń zapewnia odpowiednią amortyzację i chroni przed urazami

Brak komentarzy

Jak działa pulsometr?

Brak komentarzy

Ruch czy odżywanie – co jest ważniejsze przy odchudzaniu?

Brak komentarzy

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *