SPORT

Drążek rozporowy – jak nauczyć się podciągać?

by on 4 sierpnia, 2018, Brak komentarzy

Osoby zainteresowane ćwiczeniami siłowymi i kalisteniką (ćwiczeniami z wykorzystaniem własnej masy ciała) często sięgają po drążki do podciągania. Najpopularniejsze i najprostsze w montażu są drążki rozporowe. Jednak jak nauczyć się podciągać z ich wykorzystaniem?

Podciągnięcia australijskierozporowy drążek

Podciągnięcia australijskie są łatwiejszą formą klasycznych podciągnięć, z którymi jest w stanie sobie poradzić niemal każdy początkujący. Polegają one na tym, że drążek do podciągania łapie się jak przy klasycznym podciągnięciu, a nogi ustawia na podwyższeniu. Należy pamiętać o tym, aby zawsze wystawały one poza linię drążka. Następnie można przystąpić do podciągnięcia klatki piersiowej do drążka. Im dalej wysunięte nogi i im wyżej postawione podwyższenie, tym ćwiczenie jest trudniejsze. Stopniowe zwiększanie liczby powtórzeń i poziomu trudności ćwiczenia daje stosunkowo szybkie efekty.

Podciągnięcia negatywne

Rodzaj ćwiczenia, do którego domowy drążek rozporowy do podciągania nadaje się wprost idealnie. Jak sama nazwa wskazuje, wykonuje się tu odwrotne podciągnięcia, ustawiając twarz na wysokości drążka. Można do tego wykorzystać krzesło lub zwyczajnie podskoczyć. Następnie należy powoli opuszczać ciało aż do całkowitego zwisu, pamiętając o tym, aby cały czas utrzymywać napięte mięśnie. To ćwiczenie często daje szybsze rezultaty niż podciągnięcia australijskie, jednak to połączenie ich ze sobą zapewnia optymalny wynik.

Tags:

About the author

Czym jest żel energetyczny?

Brak komentarzy

Kurtki Rossignol czyli znakomity stosunek ceny do jakości

Brak komentarzy

Szybka nauka jazdy na nartach dla dzieci!

Brak komentarzy

Dlaczego jazda na nartach jest tak popularna? Prosta nauka jazdy na nartach

Brak komentarzy

Jak kupić odpowiednie narty?

Brak komentarzy

Nordic walking w walce o szczupła sylwetkę

Brak komentarzy