BEZ KATEGORII

Bieżnia bez wiekowych ograniczeń

by on Maj 18, 2016, Brak komentarzy

Ćwiczenia aerobowe są wyjątkową grupą. Należą do takich, które można uprawiać bez względu na wiek. Pozwalają skutecznie poprawić wytrzymałość, kondycję mięśni, utrzymać prawidłową wagę ciała a nawet dobre samopoczucie.

Senior na bieżni treningowej

Panuje stereotyp, że osoby starsze nie powinny narażać się na wysiłek fizyczny. To nieprawda – w każdym wieku kondycja organizmu jest tak samo ważna. Emerytura nie musi wcale oznaczać stagnacji, wręcz przeciwnie. Często wiąże się z większą ilością czasu na to, by coś dla siebie zrobić i naprawdę warto, by tym celem stało się utrzymanie dobrego zdrowia. Regularne ćwiczenia pomagają wyrównać ciśnienie, wzmocnić mięśnie, utrzymać dobre samopoczucie oraz znacznie poprawić wytrzymałość. Wspomagają przemianę materii, która w pewnym wieku nie jest już tak sprawna jak w młodości.

Na co należy uważać?

Stawy starszych osób są narażone na kontuzje, dlatego warto wybrać klub fitness, w którym bieżnia treningowa ma pas ortopedyczny i amortyzatory. Ważne jest także rzetelne monitorowanie tętna tak, by nie przekraczało ono optymalnej dla wieku i efektywności ćwiczeń aerobowych wartości. Jednak nie są to restrykcyjne ograniczenia, ani tym bardziej zakazy – w każdym wieku można skorzystać na bieganiu.

Tags:

About the author

Dlaczego warto ćwiczyć z ławeczką do brzuszków?

Brak komentarzy

Ćwiczenia ze stepperem

Brak komentarzy

Mata do ćwiczeń zapewnia odpowiednią amortyzację i chroni przed urazami

Brak komentarzy

Zalety i wady treningu na rowerku stacjonarnym

Brak komentarzy

Jak działa pulsometr?

Brak komentarzy

Ruch czy odżywanie – co jest ważniejsze przy odchudzaniu?

Brak komentarzy

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *